Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19851
Title: Формирование умения сравнивать предметы у школьников с задержкой психического развития (на примере уроков «Окружающий мир» во 2 классе)
Other Titles: Formation of Mentally Retarded Schoolers’ Comparison Ability (By Example of Outside World Classes in Second Grade)
Authors: Rozhnova, L. V.
Рожнова, Л. В.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рожнова, Л. В. Формирование умения сравнивать предметы у школьников с задержкой психического развития (на примере уроков «Окружающий мир» во 2 классе) / Л. В. Рожнова // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 117-125.
Abstract: The article defines the essence of the comparison operation as a didactic method. It is proved that it is necessary to use it in the Outside World classes. The author provides some results of mentally retarded children’s education, particularly the experience of using the method of formation of their ability to compare objects. Stages of work at the lesson are described. Evaluation is given to the efficiency of the proposed method on formation of the ability to carry out the comparison operation
В статье определяется сущность операции сравнения как дидактического приема. Обосновывается необходимость его использования на уроках «Окружающий мир». Представлены некоторые результаты обучения детей с задержкой психического развития, в частности опыт применения методики формирования у них умения сравнивать предметы. Приводятся этапы работы на уроке. Дана оценка эффективности предложенной методики по формированию умения осуществлять операцию сравнения
Keywords: СРАВНЕНИЕ
COMPARISON
ШКОЛЬНИКИ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ
MENTALLY RETARDED SCHOOLERS
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2012. — № 10
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_10_010.pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.