Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/23750
Title: | Повышение квалификации учителя обществознания: от теории к практике |
Other Titles: | Teacher training of social science: from theory to practice |
Authors: | Гуськова, А. Г. Guskova, A. G. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Гуськова, А. Г. Повышение квалификации учителя обществознания: от теории к практике / А. Г. Гуськова // Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Международной научно-практической конференции, 14–15 марта 2018 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2018. - С. 19-24. |
Abstract: | In the article some conditions of realization of the competence model of training in the system of vocational training and re-training of educators are considered, in particular, the use of interactive techniques and methods. Attention is focused on the problems of a socio-psychological nature that arise in the process of implementing a new communicative strategy, conditioned by the practice-oriented format of teaching social science teachers. The author draws attention to the essence-content characteristics of the new communicative roles of the teacher of social sciences and the ways of their development В статье рассматриваются некоторые условия реализации компетентностной модели обучения в системе профессиональной подготовки и переподготовки работников образования, в частности, использовании интерактивных приемов и методов. Акцентируется внимание на проблемах социально-психологического характера, возникающих в процессе реализации новой коммуникативной стратегии, обусловленной практико-ориентированным форматом обучения учителей обществознания. Автор обращает внимание на сущностно-содержательные характеристики новых коммуникативных ролей учителя обществознания и пути их освоения |
Keywords: | VOCATIONAL TRAINING INTERACTIVE TEACHING METHODS COMMUNICATIVE ROLES PEDAGOGICAL RIGIDITY ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ КОММУНИКАТИВНЫЕ РОЛИ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РИГИДНОСТЬ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 14-15.03.2018 |
ISBN: | 978-5-8295-0561-5 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
apo_2018_14_005.pdf | 387,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.