Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28455
Title: Историко-генетический анализ становления непрерывного образования как образования взрослых (андрагогический подход)
Other Titles: Historical genetical analysis of sustainable education development for adults (andragogical approach)
Authors: Балалиева, О. В.
Balalieva, O. V.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Балалиева, О. В. Историко-генетический анализ становления непрерывного образования как образования взрослых (андрагогический подход) / О. В. Балалиева // Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции, 22 января 2019 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2019. - С. 19-22.
Abstract: The analysis of historical development of sustainable education for adults has allowed to define the meaning of the terms «sustainable education» and «andragogy». The article considers the main principles and methods of andragogical approach. Practice purposes of sustainable education for adults have been defined in this article
Анализ исторического становления непрерывного образования как образования взрослых позволил определить содержание понятий «непрерывное образование», «андрагогика». В статье рассматриваются методы андрагогического подхода, определяются цели деятельности непрерывного образования взрослых
Keywords: SUSTAINABLE EDUCATION
EDUCATION FOR ADULTS
ANDRAGOGICAL APPROACH
ANDRAGOGY
PRACTICE METHOD
METHODS
PRINCIPLES
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОБРАЗОВАНИЕ ВЗРОСЛЫХ
АНДРАГОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
АНДРАГОГИКА
СИСТЕМА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
МЕТОДЫ
ПРИНЦИПЫ
Conference name: Непрерывное образование: теория и практика реализации
Conference date: 22.01.2019
Origin: Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-438-3_2019_005.pdf328,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.