Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28455
Title: | Историко-генетический анализ становления непрерывного образования как образования взрослых (андрагогический подход) |
Other Titles: | Historical genetical analysis of sustainable education development for adults (andragogical approach) |
Authors: | Балалиева, О. В. Balalieva, O. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Балалиева, О. В. Историко-генетический анализ становления непрерывного образования как образования взрослых (андрагогический подход) / О. В. Балалиева // Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции, 22 января 2019 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2019. - С. 19-22. |
Abstract: | The analysis of historical development of sustainable education for adults has allowed to define the meaning of the terms «sustainable education» and «andragogy». The article considers the main principles and methods of andragogical approach. Practice purposes of sustainable education for adults have been defined in this article Анализ исторического становления непрерывного образования как образования взрослых позволил определить содержание понятий «непрерывное образование», «андрагогика». В статье рассматриваются методы андрагогического подхода, определяются цели деятельности непрерывного образования взрослых |
Keywords: | SUSTAINABLE EDUCATION EDUCATION FOR ADULTS ANDRAGOGICAL APPROACH ANDRAGOGY PRACTICE METHOD METHODS PRINCIPLES НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ОБРАЗОВАНИЕ ВЗРОСЛЫХ АНДРАГОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД АНДРАГОГИКА СИСТЕМА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ МЕТОДЫ ПРИНЦИПЫ |
Conference name: | Непрерывное образование: теория и практика реализации |
Conference date: | 22.01.2019 |
Origin: | Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-91256-438-3_2019_005.pdf | 328,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.