Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30713
Title: Концептуальные аспекты внедрения смешанного обучения в современном университете
Other Titles: Conceptual Aspects of Blended Learning Implementing in Modern University
Authors: Рулиене, Л. Н.
Ruliene, L. N.
Issue Date: 2016
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рулиене, Л. Н. Концептуальные аспекты внедрения смешанного обучения в современном университете / Л. Н. Рулиене // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. - № 5. - С. 106 -114.
Abstract: Scientific, practical and normative-legal prerequisites for the implementation of blended learning at the universityare presented. It is noted that modern university is an open academic community of students and teachers, which is able to meet the challenges of the industrial society with humanitarian initiatives. Distinctive features of the modern university are revealed: technologization and informational activities. It is argued that the formation of a single open informational educational environment contributes to the emergence of new sections of didactics.
Представлены научно-практические и нормативно-правовые предпосылки внедрения смешанного обучения в университете. Отмечается, что современный вуз является открытым академическим сообществом студентов и преподавателей, которое способно ответить на вызовы техногенного общества гуманитарными инициативами. Раскрыты отличительные признаки современного университета: технологизация и информационная насыщенность деятельности.
Keywords: MODERN UNIVERSITY
BLENDED LEARNING
E-LEARNING
INTERACTIVE EDUCATION
СОВРЕМЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
СМЕШАННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ИНТЕРАКТИВНОЕ ОБУЧЕНИЕ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. — № 5
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2016_5_013.pdf690,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.