Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30989
Title: Психолого-педагогические особенности становления учебной мотивации студентов технического среднего специального учебного заведения
Other Titles: Psychological Pedagogic Peculiarities of Developing Students' Motivation at Secondary Technical Institutions
Authors: Vedutova, O. V.
Ведута, О. В.
Issue Date: 2011-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ведута, О. В. Психолого-педагогические особенности становления учебной мотивации студентов технического среднего специального учебного заведения / О. В. Ведута // Образование и наука. — 2011. — № 7. — С. 55-64.
Abstract: The paper looks at the specific character of educational process at technical secondary school. The research is aimed at identifying the psychological and pedagogic peculiarities of students' motivation development. The author describes the methods and the empirical data concerning the motivation in question. Its characteristic features and their influencing factors at different stages of educational process are pointed out. The crisis periods of motivation development are defined, the key issues being discussed taking into account the peculiarities of technical secondary schools. The obtained results can be applied in socio-pedagogic practices facilitating the educational process at specialized secondary schools. They can be also implemented at different educational institutions, given their proper adaptation.
Предметом проведенного автором исследования была специфика учебного процесса технического ссуза. Цель работы заключалась в выявлении психолого-педагогических особенностей становления учебной мотивации студентов образовательного учреждения названного типа. В статье приведено описание методики и результатов эмпирического изучения рассматриваемой мотивации. Обозначены ее особенности на различных этапах обучения, определены факторы, влияющие на ее развитие. Выделены и охарактеризованы кризисные периоды становления учебной мотивации, на этой основе определены ведущие положения процесса ее формирования с учетом специфики технического среднего специального учебного заведения.
Keywords: EDUCATIONAL MOTIVATION
EDUCATIONAL MOTIVATION DEVELOPMENT
EDUCATIONAL MOTIVATION DYNAMICS
EDUCATIONAL ENVIRONMENT
SOCIO-PEDAGOGIC PECULIARITIES.
УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ
РАЗВИТИЕ УЧЕБНОЙ МОТИВАЦИИ
ДИНАМИКА МОТИВАЦИИ
УСЛОВИЯ ОБУЧЕНИЯ
СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_07_007.pdf227,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.