Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30997
Title: Образование глазами математика
Other Titles: Education Observed from a Mathematician Point of View
Authors: Lurye, L. I.
Лурье, Л. И.
Issue Date: 2011-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лурье, Л. И. Образование глазами математика / Л. И. Лурье // Образование и наука. — 2011. — № 7. — С. 139-152.
Abstract: The paper deals with educational problems observed from a subjective, mentally conditioned point of view of a mathematician. Among the great variety of other professionals' opinions, it should be taken into account while developing and discussing the «Law on Education» and new educational standards. Mathematics is represented in a limited way in the pedagogic educational curricula; pedagogy unlike other sciences does not apply a number of fundamental mathematic theories such as functional analysis, optimization and approximation methods. According to the author, the basics of mathematic modeling should be implemented in pedagogic activity and the content of education. The recommended method gives the opportunity to identify the variety of interrelations in educational process, promote the essential understanding of education and handle the crisis situations.
В статье проблемы образования рассматриваются с точки зрения субъективного, ментально обусловленного взгляда специалиста в области математики. Этот взгляд является одной из составляющих многообразия суждений об образовании представителей различных профессий и, поскольку математика играет важную роль в современном меняющемся мире, может быть полезен при создании новой редакции Закона «Об образовании» и стандартов нового поколения. В программах педагогического образования математика представлена в весьма ограниченном объеме, а в педагогике, в отличие от других наук, пока активно не используются многие сложные математические теории - функциональный анализ, методы оптимизации и другие модели приближенного описания действительности.
Keywords: EDUCATIONAL ACTIVITIES
MATHEMATICS AS A SCIENCE
MATHEMATICS AS A SUBJECT
MATHEMATIZATION OF SCIENCE
PEDAGOGIC INNOVATION
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
МАТЕМАТИКА КАК НАУКА
МАТЕМАТИКА КАК УЧЕБНЫЙ ПРЕДМЕТ
МАТЕМАТИЗАЦИЯ НАУК
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_07_014.pdf237,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.