Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31031
Title: Рефлексивные методики в последипломном образовании управленческих кадров
Other Titles: Reflexive Techniques for the Post-Graduate Education of Managerial Staff
Authors: Chupina, V. A.
Чупина, В. А.
Issue Date: 2011-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Чупина, В. А. Рефлексивные методики в последипломном образовании управленческих кадров / В. А. Чупина // Образование и наука. — 2011. — № 9. — С. 100-108.
Abstract: The paper is dedicated to substantiating the reflexive technique and finding out the main criteria for its projecting. The techniques corresponding to the criteria and recommended for the post-graduate training of managerial personnel are given to provide the continuing process of personal and professional development. The implementation of the above mentioned techniques can improve personal abilities to control the situation, perceive and accept new knowledge, analyze and define professional perspectives and build up positive interpersonal relationships.
Статья посвящена обоснованию рефлексивной методики и выявлению критериев ее проектирования. Приведены примеры соответствующих выделенным критериям методик, которые предлагается широко внедрять в систему последипломного образования управленческих кадров, поскольку эти методики обеспечивают непрерывный процесс личностно-профессионального развития человека. Благодаря их реализации личность получает способность управлять событиями, быть открытой для нового знания и готовой его воспринять, возможность анализировать и определять перспективы деятельности, строить позитивные межличностные отношения.
Keywords: REFLEXION
REFLEXIVE METHOD
POST-GRADUATE EDUCATION
MANAGEMENT STAFF
PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT
РЕФЛЕКСИЯ
РЕФЛЕКСИВНАЯ МЕТОДИКА
ПОСЛЕДИПЛОМНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ КАДРЫ
ЛИЧНОСТНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
ISSN: 1994-8581
Russian Science Citation Index Identifier: 17031047
EDN: OIRYOR
metadata.dc.description.sponsorship: Работа выполнена при финансовой поддержке РГНФ (научно-исследовательский проект № 10-06-83618а/У).
Origin: Образование и наука. 2011. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_09_011.pdf186,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.