Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31033
Title: Пропедевтика формирования понятия «фрактал» на примере курса «Фракталы в Лого»
Other Titles: The Propaedeutic Formation of the «Fractal» Concept Illustrated by the «Fractals in Logo» Course
Authors: Ablayev, Y. V.
Mamalyga, R. F.
Аблаев, Е. В.
Мамалыга, Р. Ф.
Issue Date: 2011-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Аблаев, Е. В. Пропедевтика формирования понятия «фрактал» на примере курса «Фракталы в Лого» / Е. В. Аблаев, Р. Ф. Мамалыга // Образование и наука. — 2011. — № 9. — С. 123-133.
Abstract: The paper considers one of the ways of propaedeutic formation of the fractal concept giving as the example the fractal pre-concept introduction to the fifth - seventh year schoolchildren in the Fractals in Logo course using the Logo software, the stages and their outputs being discussed. In the course of training, such active forms as didactic and computer games were used, as well as the experiments and educational project. The teaching experience of the given course for the fifth - seventh year secondary school children shows that solving the above problem requires both considering the content component of the course classes and defining the most productive forms of the schoolchildren activity organization.
В статье рассмотрен один из путей пропедевтики формирования понятия фрактал у учащихся 5-7 классов в процессе изучения курса Фракталы в Лого с использованием программной среды Лого . Описаны этапы соответствующей работы и приведены примеры их реализации. В ходе обучения успешно применялись такие активные формы, как дидактические и компьютерные игры, эксперимент, учебный проект и др. Опыт преподавания названного курса учащимся 5-7 классов общеобразовательных школ позволяет сделать вывод, что для решения поставленной задачи необходимо не только тщательно продумывать содержательный компонент учебных занятий, но и определять наиболее продуктивные формы организации деятельности школьников.
Keywords: FRACTAL
PROPAEDEUTICS
PRE-CONCEPT
LOGO
ФРАКТАЛ
ПРЕДПОНЯТИЕ
ПРОПЕДЕВТИКА
АВТОРСКИЕ КУРСЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_09_013.pdf283,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.