Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31062
Title: Творческие задачи по начертательной геометрии как средство формирования обобщенной ориентировочной основы обучения инженерно-графической деятельности
Other Titles: Creative Tasks on Descriptive Geometry as a Means of Forming Integrated Estimated Basis of Engineer-graphic Activities
Authors: Novosyolova, S. A.
Turkina, L. V.
Новоселов, С. А.
Туркина, Л. В.
Issue Date: 2011-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Новоселов, С. А. Творческие задачи по начертательной геометрии как средство формирования обобщенной ориентировочной основы обучения инженерно-графической деятельности / С. А. Новоселов, Л. В. Туркина // Образование и наука. — 2011. — № 2. — С. 31-41.
Abstract: The paper considers pedagogical conditions of formation of the estimated basis of doing creative graphic tasks increasing creativity and motivation of students when studying descriptive geometry
В статье рассмотрены педагогические условия формирования ориентировочной основы деятельности по выполнению графических заданий творческого содержания, позволяющих повысить творческую активность и мотивацию студентов при изучении начертательной геометрии.
Keywords: GRAPHICS PREPARATION
DESCRIPTIVE GEOMETRY
CREATIVE GRAPHIC TASKS
VITAGENS-FOCUSED PROBLEMS
ORGANISATION OF EDUCATIONAL PROCESS ON THE BASIS OF ACTION APPROACH
A COMPONENT OF THE INTEGRATED ESTIMATED BASIS OF ENGINEER-GRAPHIC ACTIVITIES
ГРАФИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА
НАЧЕРТАТЕЛЬНАЯ ГЕОМЕТРИЯ
ТВОРЧЕСКИЕ ГРАФИЧЕСКИЕ ЗАДАНИЯ
ВИТАГЕННО-ОРИЕНТИРОВАННЫЕ ЗАДАЧИ
ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА НА ОСНОВЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТНОГО ПОДХОДА
КОМПОНЕНТ ОБОБЩЕННОЙ ОРИЕНТИРОВОЧНОЙ ОСНОВЫ ИНЖЕНЕРНО-ГРАФИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_02_004.pdf316,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.