Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31064
Title: Инертность системы образования: миф или реальность
Other Titles: Inertia of the System of Education: Myth and Reality
Authors: Pryamikova, E. V.
Прямикова, Е. В.
Issue Date: 2011-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Прямикова, Е. В. Инертность системы образования: миф или реальность / Е. В. Прямикова // Образование и наука. — 2011. — № 2. — С. 53-63.
Abstract: The paper analyzes the process of reorganization of secondary education in Russia, showing that the quality of the latter in many respects depends on the work of the whole system of education. Success in reforming school education in the modern world demands changing the base paradigm. Without taking into consideration everyday practice of teachers decision-making leads to inertia.
Статья посвящена анализу реформирования российского школьного образования. Доказывается, что качество школьной подготовки выпускников во многом зависит от организации работы системы образования, успешность реформ может быть обеспечена изменением базовой знаниевой парадигмы, а принятие решений без учета повседневных практик учителя приводит к состоянию инертности системы.
Keywords: SCHOOL EDUCATION
INERTIA
SYSTEM OF EDUCATION
TEACHERS’ EVERYDAY PRACTICE
ШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНЕРТНОСТЬ
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ
ПРЕДСТАВЛЕНИЯ УЧИТЕЛЕЙ
ПОВСЕДНЕВНЫЕ ПРАКТИКИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_02_006.pdf250,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.