Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31073
Title: | Критерии и показатели оценки профессионального самоопределения учащихся на этапе предпрофильной подготовки |
Other Titles: | Assessment Criteria and Indices of Students Professional Choice at the Level of General Vocational Training |
Authors: | Ososova, M. V. Ососова, М. В. |
Issue Date: | 2011-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Ососова, М. В. Критерии и показатели оценки профессионального самоопределения учащихся на этапе предпрофильной подготовки / М. В. Ососова // Образование и наука. — 2011. — № 2. — С. 128-135. |
Abstract: | The paper presents a system of criteria and indices of assessment of school teenagers’ professional orientation; research data gained at vocational complex «Impuls» provided. The research programme includes information on different professions, visits to different enterprises, psychological tests. The purpose is to teach teenagers to make their own choice and be responsible for it. В статье описаны критерии и показатели оценки профессионального самоопределения учащихся на этапе предпрофильной подготовки. Приведены результаты исследования, которое проводилось на базе межшкольного учебного комбината (МУК) «Импульс». Программа исследования включала информирование о мире современных профессий, экскурсии на предприятия, психологическое тестирование. Цель предпрофильной подготовки – научить подростка делать выбор и нести за него ответственность. |
Keywords: | CHOOSING A PROFESSION MONITORING PROFESSIONAL ORIENTATION PROFESSIONAL SELF-IDENTIFICATION PROGRAMME OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FACILITATION КРИТЕРИИ И ПОКАЗАТЕЛИ ВЫБОР ПРОФЕССИИ МОНИТОРИНГ ПРЕДПРОФИЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ ПРОГРАММА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_02_014.pdf | 192,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.