Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31079
Title: | Оценка смыслообразующего потенциала инновационного образовательного процесса |
Other Titles: | Assessment of the Sense Building Potential of the Innovative Educaitonal Process |
Authors: | Belyakova, E. G. Degtyaryov, S. N. Белякова, Е. Г. Дегтярев, С. Н. |
Issue Date: | 2011-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Белякова, Е. Г. Оценка смыслообразующего потенциала инновационного образовательного процесса / Е. Г. Белякова, С. Н. Дегтярев // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 3-15. |
Abstract: | The paper deals with an approach to the evaluation of semanticbuilding potential of educational process, the research data on life-meaning orientations of high school students obtained with the help of modern psycho-diagnostic techniques provided. В статье раскрывается авторский подход к оценке смыслообразующего потенциала образовательного процесса. Приводятся результаты исследования смысложизненных ориентаций старшеклассников, полученные с помощью современных психодиагностических методик. |
Keywords: | SENSE SENSE-BUILDING POTENTIAL OF THE EDUCATIONAL PROCESS MOTIVAITION CREATIVITY SELF-REALIZATION PERSONALITY SENSES SEMANTIC DIFFERENTIAL СМЫСЛ СМЫСЛООБРАЗУЮЩИЙ ПОТЕНЦИАЛ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА МОТИВАЦИЯ ТВОРЧЕСТВО САМОРЕАЛИЗАЦИЯ ЛИЧНОСТНЫЕ СМЫСЛЫ СЕМАНТИЧЕСКИЙ ДИФФЕРЕНЦИАЛ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_03_002.pdf | 274,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.