Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31080
Title: Определение понятия «поликультурное воспитание» в российской педагогике: основные теоретические подходы
Other Titles: The Concept of Multicultural Education in Russian Pedagogic
Authors: Mubinova, Z. F.
Мубинова, З. Ф.
Issue Date: 2011-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мубинова, З. Ф. Определение понятия «поликультурное воспитание» в российской педагогике: основные теоретические подходы / З. Ф. Мубинова // Образование и наука. — 2011. — № 1. — С. 13-21.
Abstract: The paper considers the concept of multicultural education in modern pedagogic with reference to Russia and its multinational regions; the comparative analysis of the basic approaches to characterizing the essence of multicultural education in the works of foreign and Russian authors carried out and definition of the essence of multicultural education in this country given.
Статья посвящена изучению понятия "поликультурное воспитание" в современной педагогической науке применительно к российскому обществу и к его многонациональным регионам. Проведен сравнительный анализ основных подходов к характеристике сущности поликультурного воспитания в работах зарубежных и отечественных авторов. Предложено авторское определении сущности поликультурного воспитания в условиях нашей страны.
Keywords: MULTICULTURAL EDUCATION
FOREIGN APPROACHES TO MULTICULTURAL EDUCATION
THE RUSSIAN MODEL OF MULTICULTURAL EDUCATION
ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ЗАРУБЕЖНЫЕ ПОДХОДЫ К ПОЛИКУЛЬТУРНОМУ ВОСПИТАНИЮ
РОССИЙСКАЯ МОДЕЛЬ ПОЛИКУЛЬТУРНОГО ВОСПИТАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_01_004.pdf303,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.