Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31088
Title: Изоляционизм в профессии педагога
Other Titles: Isolationism Inherent in the Profession of a Teacher
Authors: Kislov, A. G.
Plotnikova, E. V.
Кислов, А. Г.
Плотникова, Е. В.
Issue Date: 2011-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кислов, А. Г. Изоляционизм в профессии педагога / А. Г. Кислов, Е. В. Плотникова // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 92-100.
Abstract: The paper considers the phenomenon of isolationism which is inherent in the teaching profession. The directions of the theoretical analysis of cultural-historical, organizational, and situational causes of this phenomenon and ways to overcome it in the modern educational practice are proposed.
Предмет внимания авторов статьи – феномен изоляционизма, присущий профессии педагога. Предложены направления теоретического анализа культурно-исторических и организационно-ситуативных причин этого феномена и пути его преодоления в современной образовательной практике.
Keywords: TEACHING PROFESSION
ISOLATIONISM
AN ARCHETYPE
COMMERCIALIZATION OF EDUCATION
COMPETITIVENESS OF TEACHERS
ПРОФЕССИЯ ПЕДАГОГА
ИЗОЛЯЦИОНИЗМ
АРХЕТИП
КОММЕРЦИАЛИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬ ПЕДАГОГОВ
ISSN: 1994-8581
Russian Science Citation Index Identifier: 16384054
EDN: NUNVRF
Origin: Образование и наука. 2011. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_03_010.pdf213,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.