Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31105
Title: Фреймовый подход в педагогических исследованиях
Other Titles: Framing Approach to Pedagogical Research
Authors: Maksimova, Y. A
Максимова, Е. А.
Issue Date: 2011-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Максимова, Е. А. Фреймовый подход в педагогических исследованиях / Е. А. Максимова // Образование и наука. — 2011. — № 4. — С. 55-61.
Abstract: The article is devoted to framing in pedagogical research. The frame is viewed as a hierarchy, which combines all the aspects of the phenomenon in question. Author compares the frame and supporting outline and shows the advantages of the former due to its semantic capacity and stereotype. The mechanism of frame alignment is reviewed as a combination of bridging, amplification, extension, transformation.
В статье рассматривается фреймовый подход к организации педагогических исследований. Фрейм представлен как иерархическая структура, статично отражающая все элементы анализируемого процесса/явления. Автор сопоставляет фрейм, опорный конспект и «древо задач» и выявляет преимущество первого, которое состоит в стереотипности и большой семантической емкости. Рассмотрен механизм актуализации фрейма как комбинация процессов перемыкания, расширения, дополнения и трансформации.
Keywords: FRAME
FRAMING
TERMINAL JUNCTION
SLOT
FRAME ALIGNMENT (BRIDGING
AMPLIFICATION
EXTENSION
TRANSFORMATION)
ФРЕЙМ
ФРЕЙМОВЫЙ ПОДХОД
ТЕРМИНАЛЬНЫЙ УЗЕЛ
СЛОТ
АКТУАЛИЗАЦИЯ ФРЕЙМА (ПЕРЕМЫКАНИЕ
РАСШИРЕНИЕ
ДОПОЛНЕНИЕ
ТРАНСФОРМАЦИЯ)
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_04_006.pdf187,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.