Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31122
Title: Инновационное образование: основания принципа неопределенности
Other Titles: Innovative Education: the Bases of the "Uncertainty" Principle
Authors: Prichinin, A. Y.
Причинин, А. Е.
Issue Date: 2011-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Причинин, А. Е. Инновационное образование: основания принципа неопределенности / А. Е. Причинин // Образование и наука. — 2011. — № 5. — С. 29-39.
Abstract: The paper shows that the modern education does not take into account the «uncertainty» principle to its full extent. The uncertainty phenomenon is examined from the philosophic reflection point of view, philosophic prognostic theories of reality transformation, quantum physics, synergetics, mathematics, management theory, psychology and pedagogy. The bases of the «uncertainty» principle in innovative education are revealed.
В статье показано, что в современном образовании не в полной мере учитывается принцип неопределенности. Феномен неопределенности рассмотрен с точки зрения философской рефлексии, философско-прогностических теорий преобразования действительности, квантовой физики, синергетики, математики, теории управления, психологии, педагогики. Выявлены основания принципа неопределенности в инновационном образовании.
Keywords: INNOVATIVE FORMATION
UNCERTAINTY PRINCIPLE
ONTOLOGICAL AND GNOSEOLOGICAL ASPECTS OF UNCERTAINTY
BASES OF THE «UNCERTAINTY» PRINCIPLE IN INNOVATIVE EDUCATION
ИННОВАЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПРИНЦИП НЕОПРЕДЕЛЕННОСТИ
ОНТОЛОГИЧЕСКИЙ И ГНОСЕОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТЫ НЕОПРЕДЕЛЕННОСТИ
ОСНОВАНИЯ ПРИНЦИПА НЕОПРЕДЕЛЕННОСТИ В ИННОВАЦИОННОМ ОБРАЗОВАНИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_05_004.pdf209,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.