Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31135
Title: | Метод представления и анализа взаимовлияющих элементов комплексной системы |
Other Titles: | Method Used to Identify and Analyse the Interacting Elements of a Complex System |
Authors: | Hub, H. Lukichova, M. V. Хуб, Х. Лукичева, М. В. |
Issue Date: | 2011-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Хуб, Х. Метод представления и анализа взаимовлияющих элементов комплексной системы / Х. Хуб, М. В. Лукичева // Образование и наука. — 2011. — № 1. — С. 63-75. |
Abstract: | The method described is based on the philosophies of system thinking. It is a non-mathematical, holistic approach used to identify, visualize, and analyze the influencing factors, as well as their interrelationships in complex systems. Its main purpose is to find potential risks to be caused by system interventions, so it helps to evaluate possible future developments and set priorities. The method was used to study the interrelationships of factors relevant to the success of an innovative educational project. В статье представлен метод, основанный на теории системного мышления. Это нематематический, целостный способ действия, используемый для идентификации, визуализации и анализа факторов влияния, а также их взаимодействия внутри комплексной системы. Его основная цель заключается в своевременном распознавании потенциальных шансов и рисков, которые могут быть вызваны вмешательством системы. Приведен пример применения метода с целью изучения взаимовлияния факторов, релевантных для успешности инновационных образовательных проектов. |
Keywords: | HOLISTIC APPROACH NETWORK-THINKING INFLUENCE ANALYSIS INFLUENCEMATRIX PROPAGATION ANALYSIS SIDE EFFECTS ЦЕЛОСТНЫЙ ПОДХОД СЕТЕВОЕ МЫШЛЕНИЕ АНАЛИЗ ВЛИЯНИЙ МАТРИЦА ВЛИЯНИЙ АНАЛИЗ РАСПРОСТРАНЕНИЯ ВЛИЯНИЙ КОСВЕННЫЕ ВОЗДЕЙСТВИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_01_009.pdf | 406,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.