Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31143
Title: Переживание смысложизненного кризиса в юношеском возрасте
Other Titles: Experience of the «Meaning of Life Crisis» in Adolescence
Authors: Kashchuk, Ya. N.
Кащук, Я. Н.
Issue Date: 2011-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кащук, Я. Н. Переживание смысложизненного кризиса в юношеском возрасте / Я. Н. Кащук // Образование и наука. — 2011. — № 6. — С. 52-60.
Abstract: The paper reveals the analysis of the "meaning of life crisis" concept within the framework of the existential-phenomenological approach. The structure of experiences explicating the specificity of their display is defined. The psychological content of experiences of the "meaning of life crisis" in adolescence is provided as the empirical research results.
В статье дан анализ понятия "смысложизненный кризис" в рамках экзистенциально-феноменологического подхода. Определен состав переживаний смысложизненного кризиса, эксплицирующих специфику его проявления. Представлены результаты эмпирического исследования психологического содержания переживаний смысложизненного кризиса в юношеском возрасте.
Keywords: EXISTENTIAL APPROACH
THE EXPERIENCE OF THE «MEANING OF LIFE CRISIS»
ADOLESCENCE
ЭКЗИСТЕНЦИАЛЬНЫЙ ПОДХОД
ПЕРЕЖИВАНИЕ СМЫСЛОЖИЗНЕННОГО КРИЗИСА
ЮНОШЕСКИЙ ВОЗРАСТ
ISSN: 1994-8581
Russian Science Citation Index Identifier: 16752386
EDN: OCPKJJ
Origin: Образование и наука. 2011. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_06_006.pdf211,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.