Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31253
Title: Технологии работы педагога с подростками-вандалами
Other Titles: TECHNOLOGIES OF WORK OF THE TEACHER WITH TEENAGERS-VANDALS
Authors: Zhdanova, N. E.
Жданова, Н. Е.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Жданова, Н. Е. Технологии работы педагога с подростками-вандалами / Н. Е. Жданова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 315-317.
Abstract: The article presents the results of a psychological study of vandal behavior of adolescent children. The revealed psychological characteristics of teenagers who are prone to vandal actions will allow us to identify a potential risk group among representatives of this age group. Technologies of work of the teacher of the educational organization with the teenagers inclined to vandal behavior are offered.
В статье изложены результаты проведенного психологического исследования вандального поведения детей подросткового возраста. Выявленные психологические особенности подростков, склонных к вандальным действиям, позволят определить потенциальную группу риска среди представителей данной возрастной категории. Предложены технологии работы педагога образовательной организации с подростками, склонных к вандальному поведению.
Keywords: VANDALISM
VANDAL BEHAVIOR
MOTIVES OF VANDAL BEHAVIOR
EDUCATIONAL ORGANIZATION
TEACHERS
TEENAGERS
ВАНДАЛИЗМ
ВАНДАЛЬНОЕ ПОВЕДЕНИЕ
МОТИВЫ ВАНДАЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ
ПЕДАГОГИ
ПОДРОСТКИ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_086.pdf444,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.