Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31253
Title: | Технологии работы педагога с подростками-вандалами |
Other Titles: | TECHNOLOGIES OF WORK OF THE TEACHER WITH TEENAGERS-VANDALS |
Authors: | Zhdanova, N. E. Жданова, Н. Е. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Жданова, Н. Е. Технологии работы педагога с подростками-вандалами / Н. Е. Жданова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 315-317. |
Abstract: | The article presents the results of a psychological study of vandal behavior of adolescent children. The revealed psychological characteristics of teenagers who are prone to vandal actions will allow us to identify a potential risk group among representatives of this age group. Technologies of work of the teacher of the educational organization with the teenagers inclined to vandal behavior are offered. В статье изложены результаты проведенного психологического исследования вандального поведения детей подросткового возраста. Выявленные психологические особенности подростков, склонных к вандальным действиям, позволят определить потенциальную группу риска среди представителей данной возрастной категории. Предложены технологии работы педагога образовательной организации с подростками, склонных к вандальному поведению. |
Keywords: | VANDALISM VANDAL BEHAVIOR MOTIVES OF VANDAL BEHAVIOR EDUCATIONAL ORGANIZATION TEACHERS TEENAGERS ВАНДАЛИЗМ ВАНДАЛЬНОЕ ПОВЕДЕНИЕ МОТИВЫ ВАНДАЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕДАГОГИ ПОДРОСТКИ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_086.pdf | 444,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.