Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31921
Title: Интернет-проект как форма смешанного обучения («Blended Learning»)
Other Titles: INTERNET PROJECT AS A FORM OF BLENDED LEARNING
Authors: Никонова, Н. В.
Nikonova, N. V.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Никонова, Н. В. Интернет-проект как форма смешанного обучения («Blended Learning») / Н. В. Никонова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 2 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 259-263.
Abstract: В статье рассматривается педагогический потенциал интернет-проекта как формы смешанного обучения, представлена технология интернет-проектирования. В преподавательской деятельности интернет-проект можно рассматривать как единую образовательную среду. В таком случае преподаватель создает (или использует готовую платформу) для совместной образовательной деятельности с обучающимися в сети интернет: сайт, блог, дистанционной курс, сообщество в социальной сети
The online project is a blended form of learning. Internet project can be considered as a single educational environment In teaching. In this case, the teacher creates (or uses a ready-made platform) for joint educational activities in the Internet: website, blog, distance learning course, community on a social network. Online training can be carried out as a fully distance learning (online learning), and formal blended learning (blended learning). However, according to the author of the article, it seems necessary to highlight the “educational Internet project”, which is being gradually created in the joint activities of students with the mentoring role of teachers. A review of blended learning models allowed us to conclude that the Rotation blended learning model is optimal for using Internet design within the discipline under study. The formation of educational Internet projects by students within the framework of a blended learning model that implements the principles of personalization and individualization, contributes to the successful self-realization and self-improvement of students
Keywords: ЭЛЕКТРОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
СМЕШАННОЕ ОБУЧЕНИЕ (BLENDED LEARNING)
ИНТЕРНЕТ- ПРОЕКТ
ИНТЕРНЕТ-ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ И ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ
E-EDUCATION
DISTANCE LEARNING
BLENDED LEARNING
INTERNET PROJECT
INTERNET DESIGN
PERSONALIZATION AND INDIVIDUALIZATION OF TRAINING
ISBN: 978-5-8295-0719-0
978-5-8295-0721-3
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 2. Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0721-3_2020_089.pdf414,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.