Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32057
Title: Куликова В. А. Формирование у школьников познавательного интереса к математике (из опыта работы)
Other Titles: Activity Approach to Education as the Basis of Development of Cognitive Interest of Pupils when Teaching Mathemetics
Authors: Kulikova, V. A.
Куликова, В. А.
Issue Date: 2010-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Куликова, В. А. Формирование у школьников познавательного интереса к математике (из опыта работы) / В. А. Куликова // Образование и наука. — 2010. — № 6. — С. 142.
Abstract: В статье раскрываются необходимость и возможность применения деятельностного подхода в процессе обучения математике. Проанализированы причины снижения познавательного интереса школьников к обучению и показаны способы его формирования.
The paper shows the necessity and possibility of activity approach to the formation of cognitive interest of students when teaching mathematics, the reasons for reduction of the pupils' cognitive interest to studies analyzed and means of its formation shown.
Keywords: COGNITIVE INTEREST
DEVELOPING TRAINING
PATTERNS OF ASSIMILATION
REFLECTION
INTERIORIZATION
EXTERIORIZATION
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЙ ИНТЕРЕС
РАЗВИВАЮЩЕЕ ОБУЧЕНИЕ
ЗАКОНОМЕРНОСТИ УСВОЕНИЯ
РЕФЛЕКСИЯ
ИНТЕРИОРИЗАЦИЯ
ЭКСТЕРИОРИЗАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-06_016.pdf145,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.