Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32079
Title: Тьюторинг в процессе психологического сопровождения обучения иностранных студентов в российском вузе
Other Titles: Tutoring in the Process of Psychological Support of Foreign Students in Russian Universities
Authors: Elbaev, Y. A.
Kiyashchuk, T. V.
Елбаев, Ю. А.
Киящук, Т. В.
Киящук, А. А.
Issue Date: 2010-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Елбаев, Ю. А. Тьюторинг в процессе психологического сопровождения обучения иностранных студентов в российском вузе / Ю. А. Елбаев, Т. В. Киящук, А. А. Киящук // Образование и наука. — 2010. — № 7. — С. 129-136.
Abstract: В статье рассмотрены теоретические аспекты и основные практические проблемы тьюторинга в процессе психологического сопровождения иностранных студентов в российском вузе. Показаны возможности реализации теоретических подходов на примере технологии психологического сопровождения обучения в российском вузе иностранных студентов, испытывающих затруднения в социокультурной и учебной адаптации
The paper considers theory and problems of tutoring foreign students in Russian universities, giving an example of psychological support to foreign students having difficulties in socio-cultural and educational adaptation.
Keywords: RUSSIAN UNIVERSITY
FOREIGN STUDENTS
ADAPTATION
PSYCHOLOGICAL SUPPORT SERVICE
STRATEGIES OF TUTORS
РОССИЙСКИЙ ВУЗ
ИНОСТРАННЫЕ СТУДЕНТЫ
АДАПТАЦИЯ
СЛУЖБА ПСИХОЛОГИЧЕСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
СТРАТЕГИИ РАБОТЫ ТЬЮТОРОВ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-07_016.pdf291,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.