Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32097
Title: Психолого-педагогическая модель оказания помощи учащимся в кризисных ситуациях
Other Titles: Psychological and Pedagogical Model of Pupils’ Telephone Consulting in Crisis Situations
Authors: Sorokolat, E. V.
Сороколат, Е. В.
Issue Date: 2010-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сороколат, E. В. Психолого-педагогическая модель оказания помощи учащимся в кризисных ситуациях / Е. В. Сороколат // Образование и наука. — 2010. — № 8. — С. 79-87.
Abstract: В статье раскрывается проблема оказания психологической помощи учащимся по телефону. Согласно представленному подходу, эффективность помощи связана с четким соблюдением определенных этапов консультативного процесса, основанных на оценке переживаемого абонентом состояния. Разработанная психолого-педагогическая модель направлена на оптимизацию взаимодействия психолога-консультанта и абонента-подростка в ходе преодоления кризисной ситуации.
The paper deals with psychological telephone consulting of pupils. According to the proposed method the efficiency of the above aid is based on the exact observation of stages of the consultative process following the evaluation of the emotional state of the client. The developed psychological and pedagogical model is aimed at optimizing the interaction of the psychologist and the teenager in emergency situations.
Keywords: CRISIS SITUATION
PSYCHO-EMOTIONAL STATE
AGE SPECIFIC FEATURES
OPTIMAL CONTACT
PECULIARITIES OF TELEPHONE CONSULTING
EVALUATION OF CONSULTING EFFICIENCY
STRATEGIES OF ANTICRISIS INTERACTION
DIALOGUE
КРИЗИСНАЯ СИТУАЦИЯ
ПСИХОЭМОЦИОНАЛЬНОЕ СОСТОЯНИЕ
ВОЗРАСТНЫЕ ОСОБЕННОСТИ
ДИАЛОГИЧЕСКОЕ ОБЩЕНИЕ
ОПТИМАЛЬНЫЙ КОНТАКТ
СПЕЦИФИКА И ОСОБЕННОСТИ ТЕЛЕФОННОГО КОНСУЛЬТИРОВАНИЯ
ОЦЕНКА ЭФФЕКТИВНОСТИ КОНСУЛЬТИРОВАНИЯ
СТРАТЕГИИ АНТИКРИЗИСНОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-08_010.pdf278,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.