Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32165
Title: | Новая образовательная парадигма: проблемы содержания образования |
Other Titles: | A New Educational Paradigm: Problems of the Content of Education |
Authors: | Dudina, M. N. Дудина, М. Н. |
Issue Date: | 2010-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Дудина, М. Н. Новая образовательная парадигма: проблемы содержания образования / М. Н. Дудина // Образование и наука. — 2010. — № 2. — С. 3-16. |
Abstract: | В статье рассматриваются вопросы модернизации содержания современного образования через обогащение его идеями космизма и экзистенциализма в их глубинной связи, что, по мнению автора, созвучно новой гуманистически ориентированной парадигме. The paper deals with modernization of the content of education by introducing the idea of cosmic role of mankind and existentialism in their inner bond, which corresponds to the new humanity-oriented paradigm. |
Keywords: | EDUCATIONAL PARADIGM CONTENT OF EDUCATION MODERNIZATION OF THE CONTENT OF EDUCATION EXISTENTIALISM COSMIC ROLE OF MANKIND ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ МОДЕРНИЗАЦИЯ СОДЕРЖАНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ЭКЗИСТЕНЦИАЛИЗМ КОСМИЗМ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-02_002.pdf | 328,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.