Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32165
Title: Новая образовательная парадигма: проблемы содержания образования
Other Titles: A New Educational Paradigm: Problems of the Content of Education
Authors: Dudina, M. N.
Дудина, М. Н.
Issue Date: 2010-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Дудина, М. Н. Новая образовательная парадигма: проблемы содержания образования / М. Н. Дудина // Образование и наука. — 2010. — № 2. — С. 3-16.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы модернизации содержания современного образования через обогащение его идеями космизма и экзистенциализма в их глубинной связи, что, по мнению автора, созвучно новой гуманистически ориентированной парадигме.
The paper deals with modernization of the content of education by introducing the idea of cosmic role of mankind and existentialism in their inner bond, which corresponds to the new humanity-oriented paradigm.
Keywords: EDUCATIONAL PARADIGM
CONTENT OF EDUCATION
MODERNIZATION OF THE CONTENT OF EDUCATION
EXISTENTIALISM
COSMIC ROLE OF MANKIND
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА
СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
МОДЕРНИЗАЦИЯ СОДЕРЖАНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ЭКЗИСТЕНЦИАЛИЗМ
КОСМИЗМ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-02_002.pdf328,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.