Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32174
Title: Многофакторная оценка сложности учебных заданий
Other Titles: Multifactorial Assessment of Task Complexity
Authors: Naimushina, O. E.
Starichenko, B. E.
Наймушина, О. Э.
Стариченко, Б. Е.
Issue Date: 2010-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Наймушина, О. Э. Многофакторная оценка сложности учебных заданий / О. Э. Наймушина, Б. Е. Стариченко // Образование и наука. — 2010. — № 2. — С. 58-70.
Abstract: В статье обосновывается необходимость оценки сложности учебных и контрольных заданий. Сложность трактуется как атрибут задания, обусловленный рядом объективных факторов. Проводится дифференциация понятий «сложность» и «трудность». На примере школьной дисциплины «Физика» выявляются факторы, определяющие сложность задания, предлагается схема оценки сложности. Для подтверждения исходных положений представлены результаты анализа итогов тестирования по физике.
The paper shows the necessity of assessing the complexity of educational and test tasks, complexity treated as a feature of the task specified by a number of objective factors. The authors differentiate the concepts of «complexity» and «difficulty» and identify the factors specifying the complexity of the task on the basis of the school course of Physics, the assessment procedure being proposed. To confirm the premises the analysis of test results in Physics is presented.
Keywords: QUALITY MEASUREMENT OF TEST TASKS
TASK COMPLEXITY
COMPLEXITY FACTORS
PEDAGOGICAL MEASUREMENTS
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИЗМЕРЕНИЯ
ОЦЕНКА КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬНЫХ ЗАДАНИЙ
СЛОЖНОСТЬ ЗАДАНИЯ
ФАКТОРЫ СЛОЖНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-02_005.pdf306,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.