Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32192
Title: Новые аспекты анализа содержания образования
Other Titles: New Aspects of the Education Content Analysis
Authors: Kubrushko, P. F.
Кубрушко, П. Ф.
Issue Date: 2010-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кубрушко, П. Ф. Новые аспекты анализа содержания образования / П. Ф. Кубрушко // Образование и наука. — 2010. — № 3. — С. 23-29.
Abstract: В статье проведен анализ цикла работ о применении синергетического подхода к структурированию содержания непрерывного естественнонаучного образования. Отмечена актуальность постановки вопроса о формально-математической характеристике содержания образования в свете возможностей, предоставляемых Интернет.
The paper analyses a number of works on the application of the synergetic approach to structuring the content of continuous natural-science education, stressing the relevance of the Internet opportunities for the formal-mathematical characteristics of the content of education.
Keywords: CONTENT OF EDUCATION
ACTION APPROACH
DETERMINANTS OF THE CONTENT OF EDUCATION
END-TO-END LINES
SYNERGETICS
EVOLUTION OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE
STUCTUTE OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE
СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
ДЕТЕРМИНАНТЫ СОДЕРЖАНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
СКВОЗНЫЕ ЛИНИИ
СИНЕРГЕТИКА
ЭВОЛЮЦИЯ НАУЧНОГО ЗНАНИЯ
СТРУКТУРА НАУЧНОГО ЗНАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-03_004.pdf260,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.