Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32196
Title: | Современные подходы к трактовке взглядов деятелей отечественного образования XVIII века на профессионально-педагогические качества учителя |
Other Titles: | Modern Approaches to the Interpretation of the XVIII Century Educationalists’ Views on the Professional Pedagogical Skills |
Authors: | Mazurtchuk, N. I. Мазурчук, Н. И. |
Issue Date: | 2010-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Мазурчук, Н. И. Современные подходы к трактовке взглядов деятелей отечественного образования XVIII века на профессионально-педагогические качества учителя / Н. И. Мазурчук // Образование и наука. — 2010. — № 3. — С. 58-67. |
Abstract: | В статье представлена современная трактовка взглядов деятелей отечественного образования XVIII в. на профессионально-педагогические качества учителя. Потребность в такой интерпретации вызвана вхождением страны в мировое образовательное пространство и необходимостью сохранения национального своеобразия в отечественном профессиональном образовании. The paper describes modern appoaches to the interpretation of the XVIII century Russian educationalists' views on the teacher's professional pedagogical skills, brough about by Russia's joining the world educational environment, on the one hand, and the necessity of keeping national educational traditions,on the other. |
Keywords: | TEACHER'S PROFESSIONAL PEDAGOGICAL SKILLS EXCLUSIVE AND HUMANISTIC APPROACH EDUCATIONAL PARADIGM RUSSIAN EDUCATIONALISTS ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КАЧЕСТВА УЧИТЕЛЯ ДЕЯТЕЛИ ОТЕЧЕСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПАРАДИГМАЛЬНО-ИДЕОЛОГИЧЕСКИЙ И ЭКСКЛЮЗИВНО-ГУМАНИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОДЫ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-03_008.pdf | 287,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.