Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32202
Title: Особенности внутреннего мира интеллектуально одаренных подростков
Other Titles: Peculiatities of the Inner World of Gifted Teenagers
Authors: Klimontova, T. A.
Климонтова, Т. А.
Issue Date: 2010-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Климонтова, Т. А. Особенности внутреннего мира интеллектуально одаренных подростков / Т. А. Климонтова // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 30-39.
Abstract: В статье рассматриваются особенности внутреннего мира интеллектуально одаренных подростков. На основе постнеклассической методологии анализируется открытость как свойство системы внутреннего мира, в качестве показателей данного свойства выделяются выраженность состояния субъективного одиночества, генерализация защитных форм поведения, а также уровень объективации при оценке объектов картины мира.
The paper considers the peculiatities of the inner world of gifted teenagers. On the basis of the postnonclassical methodology the author analyses openness, the following characteristics being regarded: the state of subjective loneliness, generalization of protective forms of behaviour, as well as the level of objectivity when assessing objects of the world.
Keywords: INNER WORLD
OPENNESS
WORLD
PSYCHOLOGICAL PROTECTION
THE STATE OF SUBJECTIVE LONELINESS
ВНУТРЕННИЙ МИР
ОТКРЫТОСТЬ
КАРТИНА МИРА
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ЗАЩИТЫ
СОСТОЯНИЕ СУБЪЕКТИВНОГО ОДИНОЧЕСТВА
ISSN: 1994-8581
metadata.dc.description.sponsorship: Статья написана при поддержке Российского государственного научного фонда. Грант №08-06-00343а.
Origin: Образование и наука. 2010. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-01_005.pdf283,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.