Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32217
Title: | Психологические факторы влияния установки педагогов на инновационную деятельность |
Other Titles: | Psychological Factors Determining Teachers’Readiness for Innovative Activities |
Authors: | Zeer, E. F. Konyukhova, E. T. Зеер, Э. Ф. Конюхова, Е. Т. |
Issue Date: | 2010-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Зеер, Э. Ф. Психологические факторы влияния установки педагогов на инновационную деятельность / Э. Ф. Зеер, Е. Т. Конюхова // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 41-49. |
Abstract: | В статье анализируются психологические факторы, определяющие установки личности как готовности педагогов к инновационной деятельности. Рассматривается также влияние динамического, статического и вариабельного характера установки на педагогические инновации. Выявленные психологические особенности могут стать основой формирования инновационной направленности студентов. The paper analyses psychological factors determining teachers' readiness for innovative activities, the influence of dynamic, static and variable character of the latter being considered. The revealed psychological features can form the basis of development of the innovation orientation of students. |
Keywords: | INNOVATION TYPES OF SETTING-UP SETTING-UP DYNAMIC SETTING-UP STATIC SETTING-UP VARIABLE SETTING-UP УСТАНОВКИ ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ВИДЫ УСТАНОВОК УСТАНОВКИ ДИНАМИЧЕСКИЕ УСТАНОВКИ СТАТИЧЕСКИЕ УСТАНОВКИ ВАРИАБЕЛЬНЫЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-04_006.pdf | 273,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.