Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32237
Title: Факторы, влияющие на формирование конструктивных взаимоотношений между педагогом и ребенком
Other Titles: Factors Influencing Formation of Constructive Relationships between Teachers and Children
Authors: Polosova, L. B.
Полосова, Л. Б.
Issue Date: 2010-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Полосова, Л. Б. Факторы, влияющие на формирование конструктивных взаимоотношений между педагогом и ребенком / Л. Б. Полосова // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 25-31.
Abstract: Статья посвящена проблемам формирования конструктивных взаимоотношений между педагогами и детьми в образовательном процессе, а также изучению факторов, влияющих на эти взаимоотношения. К таким факторам относятся феномены общения - ингибиция и фасилитация.
The paper deals with the problems of forming constructive relationships between teachers and children during the educational process, as well as studying the factors influencing these relationships, i.e. inhibition/ facilitation.
Keywords: RELATIONSHIPS BETWEEN THE TEACHER AND THE CHILDREN
COMMUNICATION FACTORS AND PHENOMENA
INHIBITION
FACILITATION
ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ ПЕДАГОГОМ И ДЕТЬМИ
ФЕНОМЕНЫ ОБЩЕНИЯ
ИНГИБИЦИЯ
ФАСИЛИТАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-05_004.pdf276,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.