Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32237
Title: | Факторы, влияющие на формирование конструктивных взаимоотношений между педагогом и ребенком |
Other Titles: | Factors Influencing Formation of Constructive Relationships between Teachers and Children |
Authors: | Polosova, L. B. Полосова, Л. Б. |
Issue Date: | 2010-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Полосова, Л. Б. Факторы, влияющие на формирование конструктивных взаимоотношений между педагогом и ребенком / Л. Б. Полосова // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 25-31. |
Abstract: | Статья посвящена проблемам формирования конструктивных взаимоотношений между педагогами и детьми в образовательном процессе, а также изучению факторов, влияющих на эти взаимоотношения. К таким факторам относятся феномены общения - ингибиция и фасилитация. The paper deals with the problems of forming constructive relationships between teachers and children during the educational process, as well as studying the factors influencing these relationships, i.e. inhibition/ facilitation. |
Keywords: | RELATIONSHIPS BETWEEN THE TEACHER AND THE CHILDREN COMMUNICATION FACTORS AND PHENOMENA INHIBITION FACILITATION ВЗАИМООТНОШЕНИЯ МЕЖДУ ПЕДАГОГОМ И ДЕТЬМИ ФЕНОМЕНЫ ОБЩЕНИЯ ИНГИБИЦИЯ ФАСИЛИТАЦИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-05_004.pdf | 276,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.