Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32272
Title: Роль самообучения в поликультурном развитии обучающихся
Other Titles: The role of self-education in the multicultural development of students
Authors: Альбрехт, Н. В.
Шушин, А. Ю.
Albreht, N. V.
Shushin, A. Yu.
Issue Date: 2020
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Альбрехт, Н. В. Роль самообучения в поликультурном развитии обучающихся / Н. В. Альбрехт, А. Ю. Шушин // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2020. - № 9. - С. 5-11.
Abstract: This article presents an analysis of the organization of self-education, including modern foreign language, caused by the multiculturalism of the modern world. A review is performed, and the classification of self-organized teaching methods is presented. The usefulness of mass mastery of a foreign language, which is characterized by multiculturalism and multilingualism, is revealed
Представлен анализ организации самообучения, в том числе иностранному языку, вызванного поликультурностью современного мира. Выполнен обзор и дана классификация самоорганизованных методов самообучения. Раскрыта полезность массового овладения иностранным языком, которому присущи мультикультура и полилингвизм
Keywords: SELF-EDUCATION
MULTICULTURALISM
MULTILINGUALISM
METACOGNITIVE AXIOLOGICAL APPROACH
AUTODIDACTS
METACOGNITIVE
САМООБУЧЕНИЕ
ПОЛИКУЛЬТУРНОСТЬ
ПОЛИЛИНГВИЗМ
АКСИОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
АВТОДИДАКТИКА
МЕТАКОГНИТИВНЫЙ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык. 2020. — № 9
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2020_9_003.pdf316,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.