Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32272
Title: | Роль самообучения в поликультурном развитии обучающихся |
Other Titles: | The role of self-education in the multicultural development of students |
Authors: | Альбрехт, Н. В. Шушин, А. Ю. Albreht, N. V. Shushin, A. Yu. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Альбрехт, Н. В. Роль самообучения в поликультурном развитии обучающихся / Н. В. Альбрехт, А. Ю. Шушин // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2020. - № 9. - С. 5-11. |
Abstract: | This article presents an analysis of the organization of self-education, including modern foreign language, caused by the multiculturalism of the modern world. A review is performed, and the classification of self-organized teaching methods is presented. The usefulness of mass mastery of a foreign language, which is characterized by multiculturalism and multilingualism, is revealed Представлен анализ организации самообучения, в том числе иностранному языку, вызванного поликультурностью современного мира. Выполнен обзор и дана классификация самоорганизованных методов самообучения. Раскрыта полезность массового овладения иностранным языком, которому присущи мультикультура и полилингвизм |
Keywords: | SELF-EDUCATION MULTICULTURALISM MULTILINGUALISM METACOGNITIVE AXIOLOGICAL APPROACH AUTODIDACTS METACOGNITIVE САМООБУЧЕНИЕ ПОЛИКУЛЬТУРНОСТЬ ПОЛИЛИНГВИЗМ АКСИОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД АВТОДИДАКТИКА МЕТАКОГНИТИВНЫЙ |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык. 2020. — № 9 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2020_9_003.pdf | 316,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.