Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32538
Title: Организация познавательной деятельности учащихся на основе школьной системы дистанционного обучения
Other Titles: Student’s cognitive work organization on the basis of school system of distance teaching
Authors: Лапенок, М. В.
Lapenuk, M. V.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лапенок, М. В. Организация познавательной деятельности учащихся на основе школьной системы дистанционного обучения / М. В. Лапенок // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 97-106.
Abstract: The problems of organizing distance learning are connected with the techno-logical aspect of organizing courses of distance learning; and with didactic problems of organizing student activity in the Net (both on their own and under the teacher’s supervision). The different forms of net interaction between a teacher and students and between the students themselves are being considered
Статья посвящена дистанционному обучению – технологическому аспекту создания обучающих курсов и дидактическим проблемам организации деятельности учащихся в сетях (самостоятельной и под руководством преподавателя). Освещены также вопросы преподавания посредством технологий дистанционного обучения и особенности взаимодействия учащихся между собой и с преподавателем
Keywords: DISTANCE LEARNING
SCHOOL EDUCATION
DISTANCE LEARNING SYSTEM (DLS)
TEACHER TRAINING
NET RESOURCES
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
CИСТЕМА ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ (СДО)
ПОДГОТОВКА УЧИТЕЛЕЙ
СЕТЕВЫЕ РЕСУРСЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_012.pdf331,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.