Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32551
Title: Профессиональное развитие педагогов в системе непрерывного образования
Other Titles: Raising Teachers’ Qualification within the System of Continuous Education
Authors: Умникова, Е. Л.
Umnikova, E. L.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Умникова, Е. Л. Профессиональное развитие педагогов в системе непрерывного образования / Е. Л. Умникова // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 26-30.
Abstract: The paper deals with improving teachers’ professional skills within the frames of continuous education, the latter being considered as an integral process leading to the progressive development of the creative potential and enrichment of the inner world. It also describes three approaches to the essence of continuous education and different kinds of raising teachers’ qualification
Статья посвящена профессиональному развитию педагогов в системе непрерывного образования, которое понимается как целостный процесс, обеспечивающий поступательное развитие творческого потенциала личности и всестороннее обогащение ее духовного мира. В статье рассматриваются также три подхода к сущности непрерывного образования и формы повышения квалификации
Keywords: CONTINUOUS EDUCATION
IMPROVEMENT IN TEACHERS’ PROFESSIONAL SKILLS
ASSESSMENT OF TEACHERS
DIFFERENT KINDS OF RAISING TEACHERS’ QUALIFICATION
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ ПЕДАГОГОВ
АТТЕСТАЦИЯ ПЕДАГОГОВ
ФОРМЫ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6.2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_2_004.pdf289,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.