Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32558
Title: Языковые средства выражения интеллектуальных эмоций в педагогическом дискурсе (дидактический материал)
Other Titles: Verbal Expression of Intellectual Emotions in Pedagogical Discourse
Authors: Макарова, Д. В.
Makarova, D. V.
Issue Date: 2009-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Макарова, Д. В. Языковые средства выражения интеллектуальных эмоций в педагогическом дискурсе (дидактический материал) / Д. В. Макарова // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 102-109.
Abstract: The problem of expressing and activization emotional-intellectual conditions of the participants of pedagogical discourse is actual nowadays. The complex of verbal means that optimize the process of teaching and scientific interaction is suggested.
Статья посвящена проблеме использования в речевом поведении будущего учителя языковых средств выражения и активизации эмоционально-интеллектуальных состояний участников педагогического дискурса. Представлен комплекс языковых средств, оптимизирующих процесс учебно-научного взаимодействия.
Keywords: TEACHER’S SPEECH BEHAVIOUR
PARTICIPANTS OF PEDAGOGICAL DISCOURSE
EMOTIONAL-INTELLECTUAL CONDITIONS
VERBAL MEANS THAT OPTIMIZE THE PROCESS OF TEACHING
РЕЧЕВОЕ ПОВЕДЕНИЕ УЧИТЕЛЯ
УЧАСТНИКИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ДИСКУРСА
ЭМОЦИОНАЛЬНО-ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА АКТИВИЗАЦИИ
УЧЕБНО-НАУЧНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_01_014.pdf404,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.