Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32558
Title: | Языковые средства выражения интеллектуальных эмоций в педагогическом дискурсе (дидактический материал) |
Other Titles: | Verbal Expression of Intellectual Emotions in Pedagogical Discourse |
Authors: | Макарова, Д. В. Makarova, D. V. |
Issue Date: | 2009-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Макарова, Д. В. Языковые средства выражения интеллектуальных эмоций в педагогическом дискурсе (дидактический материал) / Д. В. Макарова // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 102-109. |
Abstract: | The problem of expressing and activization emotional-intellectual conditions of the participants of pedagogical discourse is actual nowadays. The complex of verbal means that optimize the process of teaching and scientific interaction is suggested. Статья посвящена проблеме использования в речевом поведении будущего учителя языковых средств выражения и активизации эмоционально-интеллектуальных состояний участников педагогического дискурса. Представлен комплекс языковых средств, оптимизирующих процесс учебно-научного взаимодействия. |
Keywords: | TEACHER’S SPEECH BEHAVIOUR PARTICIPANTS OF PEDAGOGICAL DISCOURSE EMOTIONAL-INTELLECTUAL CONDITIONS VERBAL MEANS THAT OPTIMIZE THE PROCESS OF TEACHING РЕЧЕВОЕ ПОВЕДЕНИЕ УЧИТЕЛЯ УЧАСТНИКИ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ДИСКУРСА ЭМОЦИОНАЛЬНО-ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА АКТИВИЗАЦИИ УЧЕБНО-НАУЧНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_01_014.pdf | 404,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.