Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32583
Title: | Воспитательный потенциал этнохудожественного образования школьников в условиях поликультурного образовательного пространства |
Other Titles: | Pedagogical opportunity of schoolboy’s Etna artistic education in multicultural educational milieu conditions |
Authors: | Полынская, И. Н. Polynskaya, I. N. |
Issue Date: | 2009-07 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Полынская, И. Н. Воспитательный потенциал этнохудожественного образования школьников в условиях поликультурного образовательного пространства / И. Н. Полынская // Образование и наука. — 2009. — № 7. — С. 104-115. |
Abstract: | In the article schoolboy’s Etna artistic pedagogic potential formation is considered in multicultural educational sphere conditions. Also the article is devoted to prospects of educational problem decision and its realization at schoolboys from Khanty-Mansiisk autonomous district – Yugra factored in Etna artistic cultural regional particularities of the North nations В статье рассматривается воспитательный потенциал этнохудожественного образования школьников в условиях поликультурного образовательного пространства. Рассмотрены перспективы решения и реализации проблемы воспитания школьников Ханты-Мансийского автономного округа – Югры с учетом региональных особенностей этнохудожественной культуры народов Крайнего Севера |
Keywords: | ETHNICAL CULTURE REGIONAL COMPONENT SCHOOLBOY’S TRAINING ETNA AR-TISTIC EDUCATION NATIONAL AND REGIONAL COMPONENT KHANTY-MANSIISK AUTONOMOUS DIS-TRICT – YUGRA ЭТНИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА РЕГИОНАЛЬНЫЙ КОМПОНЕНТ ВОСПИТАНИЕ ШКОЛЬНИКОВ ЭТНОХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ НАЦИОНАЛЬНО-РЕГИОНАЛЬНЫЙ КОМПОНЕНТ ХАНТЫ-МАНСИЙСКИЙ АВТОНОМНЫЙ ОКРУГ – ЮГРА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №7 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_07_012.pdf | 355,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.