Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32584
Title: Лингвокультурологический подход в языковом образовании школьников как условие развития личности
Other Titles: Linguo-cultural approach in schoolboy’s linguistic edu-cation like a condition of personal enhancement
Authors: Абрамова, И. А.
Abramova, I. A.
Issue Date: 2009-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Абрамова, И. А. Лингвокультурологический подход в языковом образовании школьников как условие развития личности / И. А. Абрамова // Образование и наука. — 2009. — № 7. — С. 116-122.
Abstract: Nowadays training a student as a personality is an important characteristics of general secondary education system. A student should possess knowledge of culture of his motherland and should have the image of the universe «picture of the world». «The picture of the world» consists of its different fragments. That is why the system of information about the world presents the system of special concepts, images of the world which people have. In the article is approved that linguo-cultural in-formation by studying The Russian language supported to schoolboy’s personal suc-cessful enhancement
В настоящее время определяющей характеристикой качества системы общего среднего образования является подготовка учащегося как личности, владеющей картиной мира и культурным и смыслами. Картинами раскладывается из отдельных ее фрагментов, система информации о ней представляет собой систему определенных концептов – ментальных единиц языка. В статье показано, как информация лингвокультурного плана при изучении русского языка способствует успешному развитию личности школьника
Keywords: LINGUISTIC EDUCATION
LINGUO-CULTURAL INFORMATION
CONSTRUCTS
ЯЗЫКОВОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКАЯ ИНФОРМАЦИЯ
КОНЦЕПТ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_07_013.pdf401,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.