Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32587
Title: Стратегии развития воспитательных систем частных школ дореволюционной России (середина XIX – начало XX в.)
Other Titles: Development strategy of private school educational system of pre-revolutionary Russia (middle of XIX century – turn of XX century)
Authors: Майданова, С. Ю.
Maidanova, S. J.
Issue Date: 2009-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Майданова, С. Ю. Стратегии развития воспитательных систем частных школ дореволюционной России (середина XIX – начало XX в.) / С. Ю. Майданова // Образование и наука. — 2009. — № 7. — С. 137-146.
Abstract: In the article vital activity of private school educational systems, opportunities and directions of their development subject to provisions, resources and management character are analyzed. It is proved that high efficiency of formation and education within the limits of pre-revolutionary Russia educational systems in many respects has be-en connected with stability and evolutionary character of development, humanistic management and sphere opportunity actualization
В статье анализируется жизнедеятельность воспитательных систем частных школ, возможности и направления их развития в зависимости от условий, ресурсов и характера управления. Доказывается, что высокая эффективность образования и воспитания в рамках воспитательных систем до революционной России была связана прежде всего со стабильностью и эволюционным характером развития, гуманистическим управлением и актуализацией возможностей среды
Keywords: EDUCATIONAL SYSTEM OF A PRIVATE SCHOOL
SOCIAL AND PEDAGOGICAL IN-HERITANCE OF TRADITIONS
COOPERATIVE FORMATION AND EDUCATION
COOPERATION WITH PA-RENTS
PEDAGOGICAL COMPLEXES
ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ СИСТЕМА ЧАСТНОЙ ШКОЛЫ
СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ НАСЛЕДОВАНИЕ ТРАДИЦИЙ
СОВМЕСТНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ И ВОСПИТАНИЕ
СОТРУДНИЧЕСТВО С РОДИТЕЛЯМИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КОМПЛЕКСЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_07_016.pdf341,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.