Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32598
Title: | Теоретические и методологические основы историко-педагогического исследования системы профессионального образования |
Other Titles: | Theoretical and methodological basics of historical and pedagogical research of the system of professional education |
Authors: | Аминов, Т. М. Aminov, T. M. |
Issue Date: | 2009-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Аминов, Т. М. Теоретические и методологические основы историко-педагогического исследования системы профессионального образования / Т. М. Аминов // Образование и наука. — 2009. — № 8. — С. 31-44. |
Abstract: | The article substantiates one of the possible conceptions of historical and pedagogical investigation, which is constructed in a logic of the whole pedagogical process. There are revealed the methods, functions, rates of knowledge forming, promoting with cognition and comprehension of the historical and pedagogical theory and practice В статье обосновывается одна из возможных концепций историко-педагогического исследования, построенная в логике целостного педагогического процесса. Раскрываются методы, функции, уровни формирования знания, способствующие познанию и осмыслению историко-педагогической теории и практики |
Keywords: | HISTORICAL AND PEDAGOGICAL INVESTIGATION PEDAGOGICAL PROCESS CON-CEPTION METHOD FUNCTION RATES OF KNOWLEDGE ИСТОРИКО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПРОЦЕСС КОНЦЕПЦИЯ МЕТОД ФУНКЦИЯ УРОВНИ ЗНАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №8 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_08_004.pdf | 422,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.