Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32604
Title: О диагностике уровней понимания учебного материала
Other Titles: About diagnosis of pupil’s understanding levels
Authors: Серегин, Г. М.
Seregin, G. M.
Issue Date: 2009-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Серегин, Г. М. О диагностике уровней понимания учебного материала / Г. М. Серегин // Образование и наука. — 2009. — № 8. — С. 80-85.
Abstract: In article considers the question about interrelation between diagnostics understanding and diagnostics of educational quality. Definition of concept «under-standing» is defined more exactly, concepts « understanding level » and «necessary understanding level» are given. Their role is shown in educational quality diagnostics. The scale of pupils’ understanding, which shows quality of education and corrects educational technologies, is offered
В статье рассматривается вопрос о взаимосвязи диагностик и понимания и диагностики качества обучения. Уточняется понятие «понимание», даются определения «уровня понимания» и «необходимого уровня понимания», показана их роль в диагностике качества обучения. Предлагается шкала оценки уровней понимания материала учащимися, отражающая качество обучения и позволяющая внести коррективы в образовательные технологии
Keywords: DIAGNOSTICS OF EDUCATIONAL QUALITY
UNDERSTANDING
LEVELS OF UNDER-STANDING MATHEMATICAL MATERIAL; THE SCALE; DIAGNOSTICS OF UNDERSTANDING LEVELS
ДИАГНОСТИКА КАЧЕСТВА ОБУЧЕНИЯ; ПОНИМАНИЕ; УРОВНИ ПОНИМАНИЯ МАТЕМАТИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА; ПОРЯДКОВАЯ ШКАЛА; ДИАГНОСТИКА УРОВНЕЙ ПОНИМАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_08_009.pdf339,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.