Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32604
Title: | О диагностике уровней понимания учебного материала |
Other Titles: | About diagnosis of pupil’s understanding levels |
Authors: | Серегин, Г. М. Seregin, G. M. |
Issue Date: | 2009-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Серегин, Г. М. О диагностике уровней понимания учебного материала / Г. М. Серегин // Образование и наука. — 2009. — № 8. — С. 80-85. |
Abstract: | In article considers the question about interrelation between diagnostics understanding and diagnostics of educational quality. Definition of concept «under-standing» is defined more exactly, concepts « understanding level » and «necessary understanding level» are given. Their role is shown in educational quality diagnostics. The scale of pupils’ understanding, which shows quality of education and corrects educational technologies, is offered В статье рассматривается вопрос о взаимосвязи диагностик и понимания и диагностики качества обучения. Уточняется понятие «понимание», даются определения «уровня понимания» и «необходимого уровня понимания», показана их роль в диагностике качества обучения. Предлагается шкала оценки уровней понимания материала учащимися, отражающая качество обучения и позволяющая внести коррективы в образовательные технологии |
Keywords: | DIAGNOSTICS OF EDUCATIONAL QUALITY UNDERSTANDING LEVELS OF UNDER-STANDING MATHEMATICAL MATERIAL; THE SCALE; DIAGNOSTICS OF UNDERSTANDING LEVELS ДИАГНОСТИКА КАЧЕСТВА ОБУЧЕНИЯ; ПОНИМАНИЕ; УРОВНИ ПОНИМАНИЯ МАТЕМАТИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА; ПОРЯДКОВАЯ ШКАЛА; ДИАГНОСТИКА УРОВНЕЙ ПОНИМАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №8 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_08_009.pdf | 339,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.