Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32630
Title: Историзм как критерий модификации содержания школьного учебника физики
Other Titles: Historical Method as a Criterion of Content Modification of the Textbook on Physics
Authors: Капралов, А. И.
Kapralov, A. I.
Issue Date: 2009-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Капралов, А. И. Историзм как критерий модификации содержания школьного учебника физики / А. И. Капралов // Образование и наука. — 2009. — № 9. — С. 82-90.
Abstract: The paper deals with the problem of a modern textbook on Physics based on the historic method. It is one of the most promising didactic tasks
Статья посвящена проблемам современного школьного учебника физики, в основе модификации которого ведущим должен стать принцип историзма. По мнению автора, создание такого учебника является наиболее перспективной задачей дидактики физики
Keywords: TEXTBOOK ON PHYSICS
PRINCIPLES AND CRITERIA OF SELECTING TEACHING MATERIAL
HISTORY OF SCIENCE
HISTORICAL METHOD APPLIED TO TEACHING PHYSICS
DIDACTICS OF PHYSICS
УЧЕБНИК ФИЗИКИ
ПРИНЦИПЫ И КРИТЕРИИ ОТБОРА УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА
ИСТОРИЯ НАУКИ
ПРИНЦИП ИСТОРИЗМА В ОБУЧЕНИИ ФИЗИКЕ
ДИДАКТИКА ФИЗИКИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_09_011.pdf390,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.