Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32645
Title: | Критерии и показатели оценки инвариантной педагогической подготовки преподавателей системы последипломного педагогического образования |
Other Titles: | Criteria and Indices for the Assessment of Invariant Pedagogical Grounding of Teachers of the Postgraduate Pedagogical Education |
Authors: | Киктев, С. В. Kiktev, S. V. |
Issue Date: | 2009-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Киктев, С. В. Критерии и показатели оценки инвариантной педагогической подготовки преподавателей системы последипломного педагогического образования / С. В. Киктев // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 22-32. |
Abstract: | The paper provides concepts and terminology, as well as a system criteria and indices suggested for the assessment of invariant pedagogical grounding of the teachers of postgraduate pedagogical education. The above system is based on the activity-oriented approach by means of bringing a set of criteria and indices in correspondence with a teacher’s invariant vocational functions В статье описана совокупность критериев и показателей, предлагаемых для оценки инвариантной педагогической подготовки преподавателей сферы последипломного педагогического образования. Указанная совокупность выстроена на основе деятельностного подхода путем установления соответствия инвариантным профессиональным функциям преподавателя |
Keywords: | POSTGRADUATE VOCATIONAL PEDAGOGICAL EDUCATION TEACHERS OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION SYSTEM INVARIANT PEDAGOGICAL GROUNDING THEIR CRITERIA AND INDICES; ACTIVITY-ORIENTED APPROACH TO THE ASSESSMENT OF KNOWLEDGE SKILLS AND ABILITIES ПОСЛЕДИПЛОМНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ; ПРЕПОДАВАТЕЛЬ СИСТЕМЫ ПОСЛЕДИПЛОМНОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ; ИНВАРИАНТНАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА ЕЕ КРИТЕРИИ И ПОКАЗАТЕЛИ; ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД К ОЦЕНКЕ ЗНАНИЙ УМЕНИЙ И НАВЫКОВ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_10_004.pdf | 369,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.