Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32651
Title: Математическое образование периода детства: исторический экскурс
Other Titles: Historic Basis of Mathematical Education of Children
Authors: Воронина, Л. В.
Voronina, L. V.
Issue Date: 2009-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Воронина, Л. В. Математическое образование периода детства: исторический экскурс / Л. В. Воронина // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 70-81.
Abstract: The article is devoted to historic basis of mathematical education for preschool children and junior pupils, the analysis of content, methods and forms of teaching mathematics at different stages of the development of mathematical education provided
В статье раскрываются исторические основы математического образования дошкольников и младших школьников. Проведен анализ содержания, методов, форм и средств обучения математике в период детства на разных этапах развития математического образования
Keywords: MATHEMATICAL EDUCATION OF CHILDREN
STAGES OF THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL EDUCATION
CONTENT OF MATHEMATICAL EDUCATION
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕРИОДА ДЕТСТВА
ЭТАПЫ РАЗВИТИЯ И СОДЕРЖАНИЕ МАТЕМАТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_10_009.pdf442,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.