Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32659
Title: Взаимодействие педагогов и родителей в процессе воспитания духовно-нравственных ценностей старшеклассников
Other Titles: The Cooperation Principles Between Teachers and Parents in Educating the Moral-ethical Values to High School Students
Authors: Акутина, С. П.
Николина, В. В.
Akutina, S. P.
Nikolina, V. V.
Issue Date: 2009-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Акутина, С. П. Взаимодействие педагогов и родителей в процессе воспитания духовно-нравственных ценностей старшеклассников / С. П. Акутина, В. В. Николина // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 138-145.
Abstract: The paper considers the following principles of mutual interaction of teachers and parents on developing moral values in high school students: attitude to the family, its traditions, ways of life and upbringing of children; psycho-pedagogical support of the family and students; tolerant relationship of all participants in the educational process
В статье обоснована необходимость сотрудничества педагогов и родителей в ходе воспитания духовно-нравственных ценностей старшеклассников. Проанализированы принципы воспитательной работы: эмоционально-ценностное отношение к семье, ее традициям, обычаям, образу жизни и воспитанию ребенка; психолого-педагогическая поддержка семьи и школьника; толерантное взаимодействие всех субъектов воспитательного процесса
Keywords: MORAL VALUES OF FAMILY RELATIONSHIPS
SUPPORT
TOLERANCE
ЭМОЦИОНАЛЬНО-ЦЕННОСТНОЕ ОТНОШЕНИЕ
ПОДДЕРЖКА
ТОЛЕРАНТНОСТЬ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_10_016.pdf353,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.