Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32694
Title: К вопросу о статусе математической педагогики
Other Titles: The Satus of Mathematic Pedagogics
Authors: Булатова, Е. Г.
Черепанов, В. С.
Bulatova, E. G.
Tcherepanov, V. S.
Issue Date: 2009-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Булатова, Е. Г. К вопросу о статусе математической педагогики / Е. Г. Булатова, В. С. Черепанов // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 14-20.
Abstract: In article examined basis of picked in structure pedagogical sciences new scientific direction - mathematical pedagogic. She is occupied with mathematical models of pedagogical objects and phenomenon. Show, that mathematical pedagogic satisfy by all six demands which produced for scientific direction in science.
В статье рассмотрено обоснование нового научного направления - математической педагогики как раздела педагогики, занимающегося математическими моделями педагогических объектов и явлений. Показано, что математическая педагогика удовлетворяет всем шести требованиям, предъявляемым в науковедении к научным направлениям.
Keywords: A MATHEMATICAL PEDAGOGIC
A MATHEMATICAL PATTERN
A SCIENTIFIC TENDENCY
МАТЕМАТИЧЕСКАЯ ПЕДАГОГИКА
МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ
НАУЧНОЕ НАПРАВЛЕНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_01_003.pdf310,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.