Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32694
Title: | К вопросу о статусе математической педагогики |
Other Titles: | The Satus of Mathematic Pedagogics |
Authors: | Булатова, Е. Г. Черепанов, В. С. Bulatova, E. G. Tcherepanov, V. S. |
Issue Date: | 2009-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Булатова, Е. Г. К вопросу о статусе математической педагогики / Е. Г. Булатова, В. С. Черепанов // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 14-20. |
Abstract: | In article examined basis of picked in structure pedagogical sciences new scientific direction - mathematical pedagogic. She is occupied with mathematical models of pedagogical objects and phenomenon. Show, that mathematical pedagogic satisfy by all six demands which produced for scientific direction in science. В статье рассмотрено обоснование нового научного направления - математической педагогики как раздела педагогики, занимающегося математическими моделями педагогических объектов и явлений. Показано, что математическая педагогика удовлетворяет всем шести требованиям, предъявляемым в науковедении к научным направлениям. |
Keywords: | A MATHEMATICAL PEDAGOGIC A MATHEMATICAL PATTERN A SCIENTIFIC TENDENCY МАТЕМАТИЧЕСКАЯ ПЕДАГОГИКА МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ НАУЧНОЕ НАПРАВЛЕНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_01_003.pdf | 310,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.