Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32696
Title: Содержание лингвокультурологической компетентности студентов гуманитарных специальностей вуза
Other Titles: The Content of the Linguocultural Competence of Students Majoring in the Humanities
Authors: Макарова, Е. Е.
Makarova, E. E.
Issue Date: 2009-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Макарова, Е. Е. Содержание лингвокультурологической компетентности студентов гуманитарных специальностей вуза / Е. Е. Макарова // Образование и наука. — 2009. — № 2. — С. 78-84.
Abstract: The article contains analysis and the author’s consideration of the content, structu-ral elements and components of the linguocultural competence of students with humanita-rian specialties. Methods of determination the level of the students’ competence is based on the results of the formation of the personality’s spheres are expounded
Статья включает анализ и авторское рассмотрение содержания, структурных элементов и компонентов лингвокультурологической компетентности студентов гуманитарных специальностей вуза. Приведены способы определения уровня данной компетентности на основе результатов сформированности различных сфер личности
Keywords: COMPETENCE-BASED EDUCATION
LINGUOCULTURAL COMPETENCE IN ACADE-MIC EDUCATION
THE LEVEL OF THE STUDENTS’ COMPETENCE
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД В ОБРАЗОВАНИИ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ СТУДЕНТОВ ВУЗА
УРОВЕНЬ СФОРМИРОВАННОСТИ КОМПЕТЕНТНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Russian Science Citation Index Identifier: 11906742
Origin: Образование и наука. 2009. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_02_010.pdf322,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.