Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32714
Title: | К проблеме формирования социально-коммуникативной компетентности будущих педагогов профессионального обучения |
Other Titles: | To the problem of social communicative competence formation at future teachers of vocational training |
Authors: | Шумилова, Е. А. Shumilova, E. A. |
Issue Date: | 2009-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Шумилова, Е. А. К проблеме формирования социально-коммуникативной компетентности будущих педагогов профессионального обучения / Е. А. Шумилова // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 42-49. |
Abstract: | In the article some aspects of a problem of social communicative competence formation are reflected by preparation future teachers of vocational training. The structure, basic components, principles and mechanisms of social communicative competence formation are revealed. Levels of social communicative competence development of future teachers of vocational training are defined and substantially characterized В статье отражены некоторые аспекты проблемы формирования социально-коммуникативной компетентности (СКК) при подготовке будущих педагогов профессионального обучения. Раскрыты структура, основные компоненты, принципы и механизмы формирования СКК. Определены и содержательно охарактеризованы уровни развития СКК будущих педагогов профессионального обучения |
Keywords: | SOCIAL COMMUNICATIVE COMPETENCE FUTURE TEACHERS OF VOCATIONAL TRA-INING PROFESSIONAL COMPETENCE СОЦИАЛЬНО-КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ БУДУЩИЕ ПЕДАГОГИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_03_007.pdf | 356,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.