Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32719
Title: | Гендерный конфликт в деятельности педагогов-мужчин и педагогов-женщин |
Other Titles: | Gender conflict in men pedagogue and women pedagogue’s educational work |
Authors: | Кулагина, Н. В. Kulagina, N. V. |
Issue Date: | 2009-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Кулагина, Н. В. Гендерный конфликт в деятельности педагогов-мужчин и педагогов-женщин / Н. В. Кулагина // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 71-80. |
Abstract: | The main problem of working men and women is stated in this article. This problem is the result of gender inequality situation in professional sphere, outcome of which is appearing of a special type of interpersonal conflict is called gender conflict of professional role. The data of empirical investigation of the inner-personal gender con11flict between men pedagogues and women pedagogues are presented in the article В статье актуализируется проблема последствий ситуации гендерного неравенства в профессиональной сфере, в результате которого возникает особый вид внутриличностного гендерного конфликта – гендерный конфликт профессиональной роли. Представлены данные эмпирического исследования внутриличностного гендерного конфликта у педагогов-мужчин и педагогов-женщин |
Keywords: | GENDER INTERPERSONAL GENDER CONFLICT GENDER CONFLICT OF PROFESSIONAL ROLE GENDER STEREOTYPES GENDER ESTABLISHING GENDER SELF-ASSESSMENT TYPICAL SEXUAL PROFESSIONAL SPHERE UNTYPICAL SEXUAL PROFESSIONAL SPHERE PROFESSIONAL ROLE ГЕНДЕР ВНУТРИЛИЧНОСТНЫЙ ГЕНДЕРНЫЙ КОНФЛИКТ ГЕНДЕРНЫЙ КОНФЛИКТ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ РОЛИ ГЕНДЕРНЫЕ СТЕРЕОТИПЫ ГЕНДЕРНЫЕ ПРЕДСТАВЛЕНИЯ ГЕНДЕРНАЯ САМООЦЕНКА ПОЛОТИПИЧНАЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ СФЕРА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ НЕПОЛОТИПИЧНАЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ СФЕРА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ РОЛЬ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_03_011.pdf | 385,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.