Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32745
Title: Художественный образ как воспитательное средство народной педагогики
Other Titles: A word picture as an educational means of peoples pedagogic
Authors: Куприна, Н. Г.
Нечаева, Т. Б.
Kuprina, N. G.
Nechaeva, T. B.
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Куприна, Н. Г. Художественный образ как воспитательное средство народной педагогики / Н. Г. Куприна, Т. Б. Нечаева // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 92-100.
Abstract: The artistic-aesthetic environment is analised in this article, and its positive influence on the development of the child, the pedagogical meaning of the people’s pedagogic traditions in modern educational process are presented here. You find out the parallels in the onto- and phylogenesis process, that allow you to realise the peculiarities of the archaic layers of the national culture, which is the evidence of the unique type of thinking on the definite stage of cultural development, which is close to the child’s psychology and reveal the opportunities of the artistic images in the children’s educations
Статья посвящена анализу содержания художественно-эстетической среды, положительно влияющей на становление личности ребенка. Раскрывается педагогическая значимость опоры на традиции народной педагогики в современном образовательном процессе. Проводятся параллели между процессами онто- и филогенеза, что позволяет выявить особенности архаических пластов народной культуры как выражения уникального типа мышления, близкого состоянию психики ребенка, характеру его мировосприятия, и использовать возможности художественных образов в воспитании детей
Keywords: THE ARTISTIC-AESTHETIC ENVIRONMENT
PEOPLE’S PEDAGOGIC TRADITIONS
AR-TISTIC IMAGES AS TYPE OF THINKING
ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКАЯ СРЕДА
ТРАДИЦИИ НАРОДНОЙ ПЕДАГОГИКИ
ХУДОЖЕСТВЕННО-ОБРАЗНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_010.pdf341,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.