Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32769
Title: | Психологические и методические аспекты обучения построению чертежа к геометрической задаче: традиции, реалии и перспективы |
Other Titles: | Psychological and methodical aspects of drawing con-struction to geometry task training: traditions, realities, perspectives |
Authors: | Клековкин, Г. А. Klekovkin, G. A. |
Issue Date: | 2009-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Клековкин, Г. А. Психологические и методические аспекты обучения построению чертежа к геометрической задаче: традиции, реалии и перспективы / Г. А. Клековкин // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 79-90. |
Abstract: | The process of drawing constructing for solving a difficult geometric problem is considered in the article. The noted activity is described as iteration being based on interior and exterior dialogue aspects. Changes in this activity while using multimedia technology are being analyzed В статье рассматривается процесс построения чертежа к трудной геометрической задаче. Указанная деятельность описывается как итерация, которая выстраивается на диалоге ее внутреннего и внешнего планов. Анализируется изменение этой деятельности в условиях использования мультимедийных технологий |
Keywords: | GEOMETRIC TASK DRAWING MULTIMEDIA MODEL ГЕОМЕТРИЧЕСКАЯ ЗАДАЧА ЧЕРТЕЖ МУЛЬТИМЕДИЙНАЯ МОДЕЛЬ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_05_011.pdf | 359,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.