Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32937
Title: | Специфика использования методов обучения на занятиях по технологии деревообработки в коррекционных группах учреждений начального профессионального образования |
Other Titles: | The specificity of utilization educational methods on lessons by technology of woodworking in erection groups of primary professional education establishment |
Authors: | Полковников, В. В. Polkovnikov, V. V. |
Issue Date: | 2008-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Полковников, В. В. Специфика использования методов обучения на занятиях по технологии деревообработки в коррекционных группах учреждений начального профессионального образования / В. В. Полковников // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 54-60. |
Abstract: | In this article the innovational methods and working methods on theoretical classes in correctional groups of establishments NPO are considered. Specificity of process of training of pupils with infringement of intelligence to techniques – technological knowledge is opened. Key words: methods and working methods, a correctional orientation in training, techniques – technological knowledge, applicative modeling. В статье рассматриваются инновационные методы и приемы работы на теоретических занятиях в коррекционных группах учреждений НПО. Раскрывается специфика процесса обучения учащихся с нарушением интеллекта технико-технологическим знаниям. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_06_008.pdf | 356,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.